سفارش تبلیغ
صبا ویژن


جهان‌ به‌ کجا مى‌رود - امام مهدی (عج)



وب سایت فرهنگی آموزشی دین و زندگی



-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

دانش، سِپَر است . [امام صادق علیه السلام]

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

درباره نویسنده
جهان‌ به‌ کجا مى‌رود - امام مهدی (عج)


گمنام تا لحظه ظهور
قل کل متربص فتربصوا؛ بگو همه منتظرند، پس انتظار بکشید. سوره مبارکه طه 135

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

آی دی نویسنده

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

تماس با نویسنده
ارتباط مستقیم با نویسنده

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-


-=-=-=-=-=-=-=-=-=-


آرشیو وبلاگ
در راستای عشق به امام زمان (عج)
آخرین کتاب انیشتین
احادیث ماه مبارک رمضان
ماه رمضان ماه دوری از معصیت
حدیـــــــث شریـــــف معـــــــراج
خلقت نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها
جهان‌ به‌ کجا مى‌رود
آخر الزمان در فرهنگ ادیان بزرگ دنیا
ظهور(تصویر)
موعود دلهای منتظر
غریب مادر حسین (ع) غریبتر زینب (س)
سال نو بر سر سفره امام حسین علیه السلام
صلوات و تعجیل فرج در عصر پنجشنبه تا روز جمعه
بیاییم کمی خودمون باشیم
دعای امام زمان (عج) بر شیعیان
دنیا سرای نیستی
اهمّیت انتظار فـرج
حدیث انتظار
گناه بزرگ
021
شَهْرُ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرآنَ هُدىً لِلنّاسِ
قل کل متربص فتربصوا...
شرح دعای ابوحمزه ثمالی به روایت آیة الله جوادی آملی
فراز هایی از دعای ابو حمزه ثمالی
روزه از نظر قرآن
مجموعه صوتی دعاهای مخصوص ماه مبارک رمضان
دستوراتی عبادی از آیت الله العظمی بهجت (ره)
روزه داری برای بیماران دیابتی چاق
روزه گرفتن عوارض بیماری ام. اس را کاهش می دهد
نقش روزه در مبارزه با چاقی
اثر روزه بر چربی های خون
توصیه های سلامتی در ماه رمضان
چرا نباید با قند مصنوعی افطار کرد ؟
اهمیت افطار با خرما
خرما؛ میوه ای مغذی و پر انرژی
توصیه های غذایی برای روزه داران
چند نمونه برنامه غذایی برای افطار و سحر
برنامه غذایی روزه داران

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-


لینکهای روزانه
آشنایی با شیطان و شیوه های انحراف [8]
فواید ورزش در ماه رمضان [3]
برو بچه های ارزشی [1]
[آرشیو(3)]

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

آی پی شما

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-




-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

عضویت در خبرنامه
 

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

آمار بازدید
بازدید کل :179598
بازدید امروز : 11

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

بازنویسی قالب :حسین حمزه لوئی
 RSS 
 


قبل از هر سخن واقع دردناک تروریستی بمب گذاری حرمین شریف امام حسن

عسکری و امام هادی علیه السلام را به پیشگاه مقدس امام زمانمان عجله الله

فرجه الشریف و نایب بر حقش و همه شیعیان غریب جهان تسلیت عرض می کنیم

 

جهان‌ به‌ کجا مى‌رود؟

حدید: 5
ملکیت‌ حقیقى‌ و مالکیت‌ آسمان‌ها و زمین‌ از آنِ اوست؛ و همهِ‌ کارها [ى‌ هستى‌ و سلسلهِ‌ معلولات] به‌ سوى‌ او [، که‌ علّه`‌العلل‌ است،] بازگردانده‌ مى‌شود.
جملهِ‌ <وَ اِلى‌ اللّهِ تُرجَعُ الاُمُورُ> شش‌ بار در قرآن‌ آمده‌ است؛ و معناى‌ آن‌ این‌ است‌ که‌ همهِ‌ موجودات‌ در مسیر تکامل‌اند: ابتدا از نیستى‌ و عدم‌ به‌ هستى‌ آمدند و حال‌ به‌ سوى‌ بى‌نهایت، که‌ ذات‌ پاک‌ ربوبى‌ است، در حرکت‌اند؛ و این‌ سیر تکاملى‌ هرگز متوقف‌ نمى‌شود و با مرگ‌ و ورود به‌ عالم‌ برزخ، ادامه‌ پیدا مى‌کند تا این‌ که‌ در رستاخیز به‌ حیاتى‌ عالى‌ و دایمى‌ برسد.
‌‌استفاده‌ از تعبیر <امور>، که‌ صیغهِ‌ جمع‌ است، بیانگر این‌ است‌ که‌ نه‌ تنها انسان، بلکه‌ سایر موجودات‌ نیز همین‌ حرکت‌ کمالى‌ را بى‌وقفه‌ طى‌ مى‌کنند؛ و حقاً نیز باید چنین‌ باشد؛ زیرا او خود خالق‌ و رازق‌ و مالک‌ و حاکم‌ و مدبر است‌ و در هر حال‌ و هر مکان‌ با ماست‌ و بازگشت‌ همهِ‌ ما و همهِ‌ کارها و همهِ‌ موجودات‌ نیز جز به‌ سوى‌ او نیست.
‌‌این‌ اصل‌ مهمِ حرکت‌ عالم‌ به‌ سوى‌ خداوند در ده‌ها آیهِ‌ قرآن‌ با عبارات‌ <اِن اِلى رَبٍّکَ الرُّجعی> و <اِنّا اِلَیهِ راجِعوُنَ> و <اَن اِلى رَبٍّکَ المُنتَهی> و مانند آن‌ها آمده‌ است.

 

همه‌ کاره‌ اوست. کجا مى‌روید؟

انعام: 95
همانا خداوند شکافندهِ‌ دانه‌ و هسته‌ است. زنده‌ را از مرده‌ بیرون‌ مى‌آورد و بیرون‌آورندهِ‌ مرده‌ از زنده‌ است. این‌ است‌ خداوندِ [تواناى‌ دانا]. پس‌ به‌ کجا و چگونه‌ [از حق] بازگردانده‌ مى‌شوید؟ از نظر قرآن، موحّد کسى‌ است‌ که‌ معتقد باشد به‌ این‌ که‌ ذات‌ خداوند متعال‌ یکتاست‌ و شریکى‌ در ذات‌ براى‌ او نیست، نه‌ ترکیبى‌ در ذاتش‌ وجود دارد و نه‌ خداى‌ دیگرى‌ خارج‌ از ذاتش‌ هست‌ (توحید ذاتی)؛ و نیز موحّد باید معتقد باشد که‌ صفات‌ منتسب‌ به‌ خداى‌ متعال‌ چیزى‌ غیر از ذات‌ او نیست، نه‌ این‌ که‌ امورى‌ خارج‌ از ذات‌ باشند که‌ به‌ ذات‌ ملحق‌ مى‌شوند (توحید صفاتی)؛ و هم‌چنین‌ معتقد باشد که‌ خدا در هر کارى‌ مستقل‌ و یگانه‌ است‌ و نیازى‌ به‌ کمک‌ و یار و یاور ندارد و اگر کارى‌ با وسیله‌اى‌ انجام‌ مى‌گیرد، آن‌ وسیله‌ را هم‌ خدا مى‌آفریند و آن‌ را سبب‌ قرار مى‌دهد (توحید افعالی)

 

پدیده‌هاى‌ آفرینش‌ زمانى‌ معین‌ دارند

احقاف: 3
ما آسمان‌ها و زمین‌ و آنچه‌ را در میان‌ آن‌ دو هست‌ جز به‌ حق‌ و تا مدتى‌ معین‌ نیافریدیم در بسیارى‌ از آیات‌ بیان‌ شده‌ است‌ که‌ هر چه‌ در این‌ جهان‌ هست‌ اجلى‌ دارد
‌‌اجل‌ یعنى‌ مدت‌ معین؛ و دربارهِ‌ انسان، یعنى‌ مدت‌ مقرر شده‌ براى‌ زندگى‌ او. از این‌ رو به‌ مرگ‌ اجل‌ مى‌گویند که‌ بر دو قسم‌ است: اجل‌ معلق‌ و مبهم؛ اجل‌ مسمّى‌ و حتمی، که‌ در نزد خدا معین‌ است‌ و عبارت‌ است‌ از پایان‌ استعداد جسم‌ براى‌ بقا؛ اما اجل‌ معلق‌ مشروط‌ به‌ چیزى‌ است‌ که‌ اگر آن‌ چیز تحقق‌ یابد، اجل‌ در آن‌ زمان‌ فرا مى‌رسد. قرآن‌ در این‌ باره‌ مى‌فرماید: ایمان‌ به‌ دعوت‌ انبیا و عمل‌ به‌ برنامه‌هاى‌ آن‌ها جلوى‌ اجل‌ معلق‌ را مى‌گیرد و سبب‌ ادامه‌ یافتن‌ زندگى‌ انسان‌ تا اجل‌ مسمّى‌ مى‌شود
‌‌امام‌ صادق فرمودند: گاهى‌ انسان‌ گناه‌ مى‌کند و از اعمال‌ نیکى‌ همچون‌ نماز شب‌ بازمى‌ماند آن‌ گاه‌ گفتند: بدانید که‌ کار بد در فناى‌ انسان‌ از کارد در گوشت‌ سریع‌تر اثر مى‌کند
‌‌در روایت‌ دیگرى‌ از امام‌ باقر آمده‌ است: <نیکوکارى‌ و انفاق‌ پنهانى‌ فقر را برطرف‌ و عمر را افزون‌ مى‌کند و مانع‌ هفتاد گونه‌ مرگ‌ و میر بد مى‌شود.> پس‌ این‌ که‌ در روایات‌ فراوانى‌ آمده‌ است‌ که‌ انفاق‌ یا صلهِ‌ رحم‌ عمر را طولانى‌ و بلاها را برطرف‌ مى‌کند بدین‌ معناست‌ که‌ اجل‌ معلق‌ را مانع‌ مى‌شود

منبع قرآن کریم

برگرفته شده از سایت قرآن کریم

http://quran.al-shia.com



نویسنده : گمنام تا لحظه ظهور » ساعت 11:44 صبح روز پنج شنبه 84 اسفند 4
نظرات شما ()

اللهــم عجــل لولیــک الفــرج